Page 13 of 14 FirstFirst ... 311121314 LastLast
Results 121 to 130 of 133

Thread: Logging pics

  1. #121
    TreeHouser Sponsor
    Join Date
    Dec 2012
    Location
    CA, SF- North Bay
    Posts
    1,969

    Default

    Quote Originally Posted by SeanKroll View Post
    Barbed wedges?


    Maybe what Kyle was referring to...if you plunge in about an inch or less below the center of your backcut, you can sink a wedge into that plunge cut, and one directly above it in the back-cut, and have the stacking effect without plastic on plastic. This works for three wedges, too.
    Oops. Gotta read this whole thread soon.

  2. #122
    Treehouser Buddy's Avatar
    Join Date
    Feb 2017
    Location
    Central Idaho
    Age
    38
    Posts
    1,014

    Default

    Mamma said there'd be days like this...


    Click image for larger version. 

Name:	IMG_4350.jpg 
Views:	29 
Size:	84.1 KB 
ID:	83889
    Shawn

  3. #123
    Student of the Jedi treebilly's Avatar
    Join Date
    Aug 2014
    Location
    North Lawrence,OH
    Age
    40
    Posts
    4,148

    Default

    Yup. Kinda neat to see the snow cloud when you drop em though. On the other end, it makes it damn hard to see what’s coming down with it. Keep a heads up and stay safe Shawn.
    -Rich

  4. #124
    Captain Zero! Sponsor FireFighterZero's Avatar
    Join Date
    Dec 2013
    Location
    North Central Montana, bloody cold!
    Age
    35
    Posts
    17,279

    Default

    Looks like that real fun frozen type rain.
    There are but two seasons. Winter, and preparing for winter.
    Jim

  5. #125
    TreeHouser Sponsor cory's Avatar
    Join Date
    Aug 2008
    Location
    CT
    Age
    61
    Posts
    18,193

    Default

    Quote Originally Posted by Buddy View Post
    Mamma said there'd be days like this...

    That is a great post and pic imo.
    Mastery is an illusion, grace a momentary gift, apprenticeship endless.

  6. #126
    Captain Zero! Sponsor FireFighterZero's Avatar
    Join Date
    Dec 2013
    Location
    North Central Montana, bloody cold!
    Age
    35
    Posts
    17,279

    Default

    Yeah, kinda like "your comfortable life is brought to you by....."
    There are but two seasons. Winter, and preparing for winter.
    Jim

  7. #127
    TreeHouser Sponsor cory's Avatar
    Join Date
    Aug 2008
    Location
    CT
    Age
    61
    Posts
    18,193

    Default

    Don't scare em when you go home to the subdivision tonite!
    Mastery is an illusion, grace a momentary gift, apprenticeship endless.

  8. #128
    TreeHouse Administrator MasterBlaster's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Louisiana!
    Age
    62
    Posts
    14,223

    Default

    Too cold for me!!!

  9. #129
    Treehouser Buddy's Avatar
    Join Date
    Feb 2017
    Location
    Central Idaho
    Age
    38
    Posts
    1,014

    Default

    Haha funny, thanks guys
    Shawn

  10. #130
    TreeHouser Sponsor flushcut's Avatar
    Join Date
    Jan 2011
    Location
    Delavan, WI
    Age
    41
    Posts
    10,503

    Default

    There is nothing worse than working in wet snow IMO.

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •