Tab Content
  • Frankie's Avatar
    2 Days Ago
    Frankie replied to a thread Stihl 500i in Chainsaws!
    Looks like you’ve got that angle covered already !
    191 replies | 6602 view(s)
  • Frankie's Avatar
    3 Days Ago
    Frankie replied to a thread Stihl 500i in Chainsaws!
    500i 79.2 cc vs 395xp 94cc ..... 395xp for the win especially with longer 25” + bars ... I don’t care WHO is doing the port-work , 14.8cc is FAR to much displacement to overcome all things being equal! Even a 390xp at 88cc would be out of the 500i league imho ... I’m a STIHL guy by the way lol
    191 replies | 6602 view(s)
  • Frankie's Avatar
    5 Days Ago
    Frankie replied to a thread Stihl 500i in Chainsaws!
    Woodnt be the first time Mr Snelling has “stretched” the truth and I suspect it won’t be the last ... As far as the 500i is concerned we feel that perhaps he has built another lemon
    191 replies | 6602 view(s)
  • Frankie's Avatar
    5 Days Ago
    Frankie replied to a thread Stihl 500i in Chainsaws!
    Worlds’ first ported 500i ? Haha ... that’s arrogant of him to say imho ; been out across the pond for quite awhile now lol ...
    191 replies | 6602 view(s)
  • Frankie's Avatar
    1 Week Ago
    Klotz makes a lot of different 2-stroke oils ! I have my preferred mix which performs fabulously at 50:1
    90 replies | 2203 view(s)
  • Frankie's Avatar
    1 Week Ago
    Yah , Federal fuel law allows up to 5% ethanol without posting ... 6-14% must be labeled as 10% ethanol ... independent testing has revealed up to 20% !!! Ethanol coming from 10% pumps ... In a vehicle I can see using it .. In My ported saws ... nope ... also most guys don’t realize that the ethanol doesn’t likey the mix oil and doesn’t blend like “pure” gas or alkylate fuel ...
    90 replies | 2203 view(s)
  • Frankie's Avatar
    1 Week Ago
    Frankie replied to a thread "Breaching Chainsaw" in Chainsaws!
    yeppers ! They don’t take 1/2 your gear either haha
    32 replies | 853 view(s)
  • Frankie's Avatar
    1 Week Ago
    Frankie replied to a thread "Breaching Chainsaw" in Chainsaws!
    Will someone kindly supply an executive summary of that ?
    32 replies | 853 view(s)
  • Frankie's Avatar
    1 Week Ago
    Frankie replied to a thread "Breaching Chainsaw" in Chainsaws!
    Yeppers ... https://youtu.be/8oHwinuI4Cw
    32 replies | 853 view(s)
  • Frankie's Avatar
    1 Week Ago
    Frankie replied to a thread Saw video thread in Chainsaws!
    395xp ported ... https://youtu.be/9MN87CSY3DA ... 660 Hotwoods ported https://youtu.be/47c3IB0wS8U ... 395xp 94cc vs 660 91.3 cc ... The 660 was a whisker behind but considering it gives up 3cc and is a dual vs quad transfer I’d have to say it does well ... It also uses less fuel
    149 replies | 5029 view(s)
  • Frankie's Avatar
    1 Week Ago
    Frankie replied to a thread Stihl 500i in Chainsaws!
    Nope , nope and nope ..... never too much STIHL my man
    191 replies | 6602 view(s)
  • Frankie's Avatar
    1 Week Ago
    Frankie replied to a thread Stihl 500i in Chainsaws!
    Last time I checked I had 2 !
    191 replies | 6602 view(s)
  • Frankie's Avatar
    2 Weeks Ago
    Frankie replied to a thread Saw video thread in Chainsaws!
    More saw porn lol ! Hotwoods 660 vs Hotsaws101 461R vs Hotwoods 462c ... enjoy and let me know if you likey ! Gotta run the ported 395xp in the mix .... 660 , 461R , 462c 32” bar with off roll STIHL RS 3/8 .050 .... https://youtu.be/noxfbm7TpUM ; https://youtu.be/g8d-l68ZBNA ; https://youtu.be/dAUavB5phZk
    149 replies | 5029 view(s)
  • Frankie's Avatar
    3 Weeks Ago
    Frankie replied to a thread Saw video thread in Chainsaws!
    https://youtu.be/mFwKP1hU0DE ... 462c hot woods port ... approx 30% quicker than stock ... using stock off the roll STIHL RS chain 3/8 .050 ... with a square ground chain and rakers set accordingly a 20% quicker cut time can be obtained (for a gain of approx 50% over stock !!!).. More in this Saw but I’m satisfied with this version ... great combo of power and fuel economy !!!
    149 replies | 5029 view(s)
  • Frankie's Avatar
    3 Weeks Ago
    Frankie replied to a thread Stihl 500i in Chainsaws!
    Yah , oversized rings ? ..... Use what’s specified by the manufacturer ... and check the Gap ! If you use rings without the proper gap (ie too small) when the piston / rings get hot the rings expand and have nowhere to go as the ring ends are butted together ! Not conducive to performance/service life of engine and can cost $$$ eh ?
    191 replies | 6602 view(s)
  • Frankie's Avatar
    4 Weeks Ago
    Frankie replied to a thread Saw video thread in Chainsaws!
    064 pipe saw !https://youtu.be/WQ1dTSs9As8
    149 replies | 5029 view(s)
  • Frankie's Avatar
    04-17-2019
    STIHL mtronic = perfect tune regardless of conditions ... IF you are exceptional at carb tuning you CAN get the same results ... ymmv
    40 replies | 917 view(s)
  • Frankie's Avatar
    04-15-2019
    Frankie replied to a thread Saw video thread in Chainsaws!
    461R Hotsaws101 vs 462c fastest cut ... ported 462c video comin real soon and it f’in el rip-0 s haha .... https://youtu.be/aa-02ALxJfk ...462c torn-down ; notice the cast “stuffer” ala the 461... should make some good powa !!! mondo transfer feeding quad transfer ports ...
    149 replies | 5029 view(s)
  • Frankie's Avatar
    04-15-2019
    Frankie replied to a thread Saw video thread in Chainsaws!
    Oui
    149 replies | 5029 view(s)
  • Frankie's Avatar
    04-14-2019
    Frankie replied to a thread Saw video thread in Chainsaws!
    https://youtu.be/CKkcvz3VOOg , That pc weighed 162lbs so ain’t nfw it’s sassafras haha
    149 replies | 5029 view(s)
  • Frankie's Avatar
    04-14-2019
    Frankie replied to a thread Saw video thread in Chainsaws!
    fun with chainsaws ! .... https://youtu.be/MscTVjUfFlE .... https://youtu.be/MuXaN3pmCQk
    149 replies | 5029 view(s)
  • Frankie's Avatar
    04-09-2019
    Frankie replied to a thread "Breaching Chainsaw" in Chainsaws!
    yeppers , and you can fab up something to hold the tactical flashlight to the clutch cover if need be ... I’d like to know what the damage is on the dolly tactical Saw ?
    32 replies | 853 view(s)
  • Frankie's Avatar
    04-09-2019
    Frankie replied to a thread "Breaching Chainsaw" in Chainsaws!
    The STIHL 461 or 462c “rescue” saw equipped with a duro carbide chain will eat thru just about anything and will most likely cost a lot less coin
    32 replies | 853 view(s)
  • Frankie's Avatar
    04-09-2019
    Frankie replied to a thread "Breaching Chainsaw" in Chainsaws!
    Breach ... yah ok , got it ! (I’d STIHL take the AA-12 automatic shotgun over da chainsaw for any “breaching work” I need perform lol !)
    32 replies | 853 view(s)
  • Frankie's Avatar
    04-09-2019
    Frankie replied to a thread "Breaching Chainsaw" in Chainsaws!
    https://www.military.com/video/guns/shotguns/aa-12-fully-automatic-shotgun/940106655001 ... I would take this over any chainsaw lol
    32 replies | 853 view(s)
  • Frankie's Avatar
    04-09-2019
    Frankie replied to a thread "Breaching Chainsaw" in Chainsaws!
    Looks like a Dolmar / Makita....
    32 replies | 853 view(s)
  • Frankie's Avatar
    04-09-2019
    Frankie replied to a thread Saw video thread in Chainsaws!
    Yeppers ... live action no editing out mistakes ... I give it to ya straight-up ... but that’s what ya want right ? All or none ... no “glamour” shots here at Fabz acres lol !
    149 replies | 5029 view(s)
  • Frankie's Avatar
    03-25-2019
    Frankie replied to a thread 091 in Chainsaws!
    No word on a “091” lol ... I’m hearing the 880(biggest STIHL currently available) is do for a “refresh” in the near future ... possibly the 881 ? Maybe upgraded to mtronic or F.I. Like the 500i ... those 090s are beasts but weigh well over 30+lbs with bar/chain ... lotsa balsa and lotsa weight haha
    4 replies | 289 view(s)
  • Frankie's Avatar
    03-20-2019
    Frankie replied to a thread Husky 372 end of it in Chainsaws!
    Not a husqvarna guy by any means (though I do have a ported 395xp) The 372 X-Torq is not highly thought of by many builders for several reasons ... I refer to them as X-turds - the predecessor was a superior Saw imho
    15 replies | 514 view(s)
  • Frankie's Avatar
    03-20-2019
    Frankie replied to a thread Husky 372 end of it in Chainsaws!
    462c on steroids, for the win !!!
    15 replies | 514 view(s)
More Activity
About Frankie

Basic Information

About Frankie
Biography:
I’m the man of the hour , the man with the power, the man too sweet to be sour !
Location:
Buffalo NY
Interests:
A-Z
Occupation:
Robot Tech

Statistics


Total Posts
Total Posts
120
Posts Per Day
1.43
General Information
Last Activity
21 Minutes Ago
Join Date
02-28-2019
Referrals
0